Haberler

“2020’DE PLASTİK SEKTÖRÜ %3’LE TEMKİNLİ BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK”

Plastik-Sektoru_23004

Türk plastik sektörünün dünyanın en büyük 6. , Avrupa’nın ise Almanya’dan sonra en büyük ikinci plastik üreticisi.

Sektörün 34 milyar dolarlık ekonomik değer ve 250 bin kişiye istihdam yarattığı bilgisini anımsatarak Plastik Sanayicileri Derneği (PAGDER) Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Gülsün İle plastik sektörünün 2019 yılı değerlendirmesi ve 2020 yılı beklentileri konulu söyleşimizi sizlerle paylaşacağım.

2020’de sektörün yüzde 3’ler mertebesinde büyüyebileceğini ifade eden Gülsün, “2020’de 2019’a göre daha mütevazı bir büyüme bekliyoruz zira 2019 için öngördüğümüz %4 dolayındaki büyümenin arkasında 2018’deki %6 gerilemenin yarattığı baz etkisi bulunuyor, üstelik 2020’de küresel ticaretteki konjonktüre bağlı olarak ihracatın da itici gücü yeterli gelmeyebilir” diyor.
Plastik sektörünün 2020’de %3 büyümesi bekleniyor.

2018’de sektörün %6,2 dolayında daralmış olduğunu hatırlatan Gülsün, buna bağlı olarak
2019’da beklenen %4 büyümenin arkasında en temelde baz etkisinin bulunduğunu dile getiriyor.

Gülsün şöyle devam ediyor: “2019 plastik sektörü büyümesinin arka planındaki diğer unsurlar ihracat ve stok değişimi.

Oysa yatırımlar ve iç talep tarafından gelen büyüme katkısı zayıf. İhracat tarafında en büyük katkılardan biri ise %7,5 ile plastik ham madde ve yarı-mamul ihracatından geldi. Özellikle plastik geri dönüşüm sektörünün hurda ithalatı sonrasında bunları granül olarak ihraç ettiğini gözlemliyoruz.

Bu ihracatın, ham madde ve yarı-mamul kalemindeki ihracatı gözle görünür biçimde arttırması dikkat çekiyor.”

Stoğa yönelik üretimin ise ham maddede neredeyse son on yılın en düşük seviyelerinin görülmesine bağlı olduğunu belirten Selçuk Gülsün, “2018 yılında üretimdeki daralmanın stoklardan karşılanması da söz konusu stok değişiminde ayrıca belirleyici oldu” diyor.
PAGDER Başkanı, 2020 için özellikle küresel koşullardaki istikrarsızlıktan plastik sektörünün de etkilenmeye devam edebileceğini dile getirirken; otomotiv, beyaz eşya, mobilya ve inşaat gibi sektörlerde devam edebilecek olan daralmanın sektör üzerindeki baskılayıcı etkisinin sürebileceğini ifade ediyor.

Gülsün, ihracatın dikkat çekici katkısının dünya ticaretindeki daralma ve AB pazarlarındaki yavaş büyümeden etkilenebileceğini vurgularken, yatırım iştahsızlığını da büyüme üzerinde baskı oluşturabilecek bir diğer unsur olarak değerlendiriyor. Son olarak faiz indirimlerine rağmen baskı altında bulunan tüketim harcamaları nedeni ile iç talebin de yeterli katkıyı veremeyebileceğini sözlerine ekleyen başkan Gülsün, 2020’de %3’ler mertebesinde bir büyüme tahmin ettiklerini belirtiyor. Gerçekten 2020, her şeyin hazır tepside önümüze sunulduğu bir yıl olmayacak gibi görünüyor. İşletmelerimizin kendi SWOT analizlerini yapması önem arz edebilir.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir